Електромобілі – поки що не для далеких поїздок. З цим постулатом не дискують навіть найбільші прихильники електротранспорту. Однак ситуація змінюється. Український прихильник електромобілів Юрій разом з дружиною вирушив на своєму авто з Києва в Берлін.

Його електромобіль – Tesla Model S модифікації P85, європейська версія 2014 року виготовлення. Так, Tesla виділяється з-поміж інших електромобілів. І не лише ціною, а запасом ходу. Наприклад, ця модель може проїхати на повному заряді батареї 382 км. Тому якщо правильно розпланувати поїздку, далекі подорожі стають більш реальними.

Читайте також: Електромобіль Tesla виявився швидшим за Lamborghini

Tesla Model S, на якій подорожували українці

Як і для звичайного автомобіля, для електричного дальність поїздки залежить від розміщення заправних станцій. Але якщо автозаправка з бензином чи дизпаливом є у найвіддаленіших куточках України, то з електричними заправними станціями поки що все не так.

Зарядна станція для електромобіля

Звичайна розетка є у кожному домі, однак від неї електромобіль заряджається досить довго – наприклад, цілу ніч. Для далекої подорожі такий варіант не підходить, тому потрібно шукати "швидку зарядку" - на 22А та вище. Щоб дізнатися про їх місцезнаходження, "просунутий" власник електромобіля (а інших, напевне, не буває), користується одним з додатків для смартфону. Наприклад, українською програмою TO-U або глобальною PlugShare. В них можна відсортувати наявні електрозаправки за потужністю, необхідністю оплати та інше. Юрій для побудови свого маршруту Київ-Берлін обирав лише швидкісні та безкоштовні. Причому в Берлін і назад їхав різними маршрутами.

Карта "швидких" електрозаправок в Європі та Україні

З Києва Юрій і його дружина Юлія виїхали о сьомій ранку і через дві години були у Житомирі. По Україні їхали з економною швидкістю у 100-110 км/год, щоб не надто витрачати енергію.

Читайте також: Економити на бензині: перспективи ринку електрозаправок

На заправці ОККО поставили свою "Теслу" на підживлення та поснідали. За годину електромобіль заправився на 100 км (тут і далі будемо давати цей показник саме в кілометрах майбутнього шляху, адже автомобіль так і показує заряд своєї батареї). Наступна зупинка – поблизу Рівного, де також на ОККО заправлялись 1,5 години.

На українських АЗС ОККО "швидкі" заправки для електромобілів безкоштовні

Ще 60 км до Львова, де довели заряд батареї "Тесли" до 100% за 3 години. В цьому місті сталася непередбачена ситуація – запланована зарядна станція була зайнята іншим електрокаром. Правда, власник Nissan Leaf, який заправлявся на ній, через пів години звільнив станцію.

Зарядка електромобіля у Львові

Таким чином, на кордоні з Польщею у переході Рава-Руська Tesla була вже о 9 вечора. Півтори години на кордоні – і наші співвітчизники на території Євросоюзу. До речі, в Польщі та ії столиці Варшаві кількість електрозаправок значно менша, аніж в Україні та Києві. Та й кількість електромобілів на дорогах візуально значно менша.

Читайте також: Tesla відмовилася продавати найдешевшу Model S

На ночівлю наші мандрівники зупинились у польському Замості недалеко від українського кордону. В готелі поставили заправляти електромобіль від звичайної розетки. Але оскільки її потужність невелика, за цілу ніч "Тесла" набрала всього 150 км. Адже від звичайної розетки це авто заряджається всього на 17 км за годину заправки.

Найближча "швидка" зарядка за маршрутом – у Любліні, біла магазину IKEA. Поки подружжя годинку гуляло по цьому торговому центру, машина набрала 150 км. Тому 180 км до столиці Польщі можна було їхати на максимально дозволеній швидкості – 130 км/год.

У Варшаві Юрій з дружиною вирішили зупинитись на добу. Тому часу на заправку "Тесли" було вдосталь. З повним зарядом за 3,5 години доїхали до Познані, цього разу знову на економічній швидкості у 100 км/год. Адже відстань у 320 км – вже майже на межі запасу ходу цього електромобіля. Рухатись у такому ритмі допомагає круїз-контроль.

В Познані знаходиться заправка Tesla Supercharger, яка для власників автомобілів цієї марки безкоштовна, і заряджає їх особливо швидко. Так, всього за одну годину та 15 хвилин батарея української "Тесли" була заповнена на 100%. Тому фінальний відрізок шляху у 250 км до Берліну можна було подолати зі швидкістю у 130 км/год.

Власники елетрокромобіля Юрій та Юлія, які доїхали з Києва до Берліна

Таким чином, електромобіль Tesla Model S подолав 1400 км від Києва до Берліну без особливих проблем. Дорога зайняла 3 доби, машину заправляли 7 разів. Подорож до столиці Німеччини не була рекордною, а швидше, в туристичному режимі, поєднуючи огляд пам`яток.

Маршрут Київ-Берлін-Київ з зупинками для зарядки електромобіля

В Берліні – один з найближчих до України офіційних сервісів Tesla. А оскільки гарантія на це авто ще була в силі, автомобіль пройшов тут деякі технічні маніпуляції. Існує ще подібна СТО у Відні, Граці та Лінці (Австрія), однак Юрію потрібно було заїхати у Варшаву, а від неї ближче Берлін.

Сервіс Tesla в Берліні

Шлях назад був за іншим маршрутом, тому трохи довшим (1500 км), зате швидшим. Адже на території Німеччини та Польщі "Тесла" заправлялась на "Суперчарджерах". Таких швидких заправок у Західній Європі є вдосталь, на відстані 150-250 км одна від одної. Тому європейські власники автомобілів Tesla можуть подорожувати більш вільно, ніж українські. Втім, Tesla обіцяє побудувати "Суперчарджери" і в Україні – як мінімум, три заправки (в Києві, Рівному та Львові).

Читайте також: 97-річного дідуся покатали в Tesla і зняли на відео: неймовірні враження

Таким чином, шлях назад пролягав з Берліну до Вроцлаву, через Катовіце до Жешува, де наші мандрівники заночували. Далі – знову на Львів та Рівне, після чого українці добрались до Києва за дві доби.

Дуже важливий нюанс – за всю поїздку Юрій з дружиною не потратили на заправку жодної гривні чи євро. На всьому шляху електрозаправки були безкоштовними. Звичайно, в майбутньому багато з них братимуть кошти за заряджання. Однак все одно поїздка на електромобілі у кілька разів дешевше, ніж на пальному з нафти.

Швидкісна електрозарядка біля АЗС у Польщі

Таким чином, мандрівка на електромобілі на далеку відстань вже сьогодні не є чимось екстраординарним. І якщо подорож в Європі зараз можлива лише на "Теслі", то вже наступне покоління електромобілів матиме можливість пробігу на одній зарядці у 300-350 км. Враховуючи покращення "електромобільної" інфраструктури, подорожі у Європу на електромобілях стануть звичним явищем вже через два-три роки.

Нагадаємо, що нещодавно засновник Tesla Ілон Маск розповів, на яких авто їздить.