Шлях до світового Олімпу простому юнакові з родини музикантів у буквальному сенсі відкрила його англійська. Змалечку, щоб вивчити мову, маленький Ма крутив педалі свого велосипеда до найближчого готелю в Ханчжоу та пропонував іноземцям безкоштовні послуги гіда. Тоді ж одна з туристок дала йому ім'я "Джек", з яким тому й судилося прославитися на весь світ.

Закінчивши факультет англійської філології у провінційному інституті, Ма ненадовго залишається тут учителювати. Зарплата у 15 доларів на місяць спонукає молодого педагога змінити фах. Однак пошук гідної роботи не приносить успіху: як пізніше згадуватиме сам Ма, його не хотіли взяти навіть помічником менеджера одного з американських фастфудів.

Зрештою, Ма вирішує заробляти на життя тим, що найкраще уміє: засновує невеликий перекладацький бізнес. У середині 90-х йому випадає нагода поїхати перекладачем до Сіетла. Захід саме переживав бум інформаційних технологій, у США Ма Юнь уперше дізнався, що таке Інтернет. От тільки про Китай підкорювачу світової павутини зі Сходу жодної інформації знайти не вдалося.

Читайте також: Реймонд Крок зробив з ресторану McDonald's всесвітню мережу

Повернувшись додому, Ма твердо вирішив – для Китаю Інтернет – це неоране поле, і, зібравши по родичах та знайомих скромні 2 тисячі доларів стартового капіталу, починає займатися створенням веб-сайтів. Успіх "Китайських жовтих сторінок" (так називалася компанія Ма) був настільки помітним, що китайського ІТ-новатора покликали на роботу в уряд розвивати електронну торгівлю.

Пропрацювавши на міністерство заледве рік, Ма Юнь знову йде на свої хліби – тепер уже з немалим багажем знань та досвідом чиновника за плечима. У пошуках інвестора їде до Кремнієвої долини, однак у бізнес-плани амбітного китайця там ніхто не повірив. Розраховувати довелося знову на друзів. Зібравши 60 тисяч доларів, Ма разом із товаришами створює компанію з казковою назвою "Alibaba", яка допомагає китайським виробникам просувати свої товари та послуги на міжнародний ринок через інтернет.

Уже невдовзі "Alibaba Group" розвиває нові напрямки бізнесу в мережі. Одна з найвідоміших її дочок – інтернет-магазин Taobao, який потіснив із китайського простору такого гіганта як eBay, контролює території, де проживає п'ята частина населення Землі – 80% ринку інтернет-торгівлі.

2014-го "Alibaba Group" розміщує свої акції на Нью-йоркській біржі та залучає рекордні 25 мільярдів доларів, ставши найуспішнішим IPO в історії фондових торгів.

У свої 50 з гаком років Джек Ма нажив статків у понад 20 мільярдів доларів. Він не шкодує грошей на захист довкілля та захоплюється кунг-фу. Цьому мистецтву казковий мільярдер із Піднебесної навчає підлеглих, а ще він розповідає про свій рецепт успіху: "справжні можливості лежать там, де їх ніхто не бачить".