Реймонд Крок — півжиття він безуспішно намагався знайти себе і так би й помер невдахою, якби не щасливий випадок і вміння зубами вчепитися за свій шанс.

Народився поблизу Чикаго, в родині чеських емігрантів. Під завісу Першої світової війни 15-річний Рей, замовчуючи свій справжній вік, подається на службу в "Червоний хрест" водієм "швидкої".

Після закінчення війни Рей Крок перебивається різноманітними заробітками — від джазового піаніста до торговця одноразовим посудом. Зрештою, зупинився на продажі молочних мультиміксерів для закладів харчування. Це, в підсумку, й визначило його майбутнє. Одного разу Рей отримав замовлення одразу на 8 машин, тоді як зазвичай продавав одну-дві. Та ще з невеличкого каліфорнійського містечка. Рей Крок неабияк здивувався — навіщо провінційному ресторанчику збивати 40 коктейлів одночасно.

Так доля звела Рея з братами МакДональдами, які на той час побудували свою успішну систему швидкого харчування. За їхніми гамбургерами вишиковувалися довжелезні черги, а бізнес приносив немалі прибутки. От тільки розвивати мережу своїх ресторанів брати-підприємці не поспішали.

Рей Крок запропонував МакДональдам свої послуги та взявся розбудовувати перспективний бізнес. 1955-го він, якому на той час уже за 50, запускає свій перший ресторан під знаком "М" у містечку Дес-Плейнс в Іллінойсі та налагоджує хитру схему, продаючи франшизи на відкриття "макдональдсів" не на цілі штати, а на кожен окремий заклад. Тож, щоб відкрити другий ресторан, його власник мусив довести компанії, що перший працює якісно.

Та Крокові цього було мало: він прагнув, щоб гамбургер в одній частині Америки не відрізнявся від гамбургера в іншій, щоб у кожному "макдональдсі" діяли однакові правила, працівники одягали одну уніформу.

Використовуючи свій підприємницький хист, Рей Крок бере кредит у 2,7 млн доларів та купує у братів МакДональдів їхнє уже прославлене ім'я. Тепер він може сам диктувати правила в компанії, головне з яких: "Якість, сервіс, чистота і ціни!".

"Макдональдсу" стає тісно у "штатах". 1967-го з'являється перший ресторан за межами США — в Канаді. Шалена естафета з відкриття "Макдональдсів", яку запустив Рей Крок, триває по сьогодні, навіть після смерті бізнесмена. На своєму піку ресторани "Макдональдс" відкривалися у світі кожні 17 годин, до 2010 року мережа фастфудів залишалася найбільшою у своєму сегменті на планеті, об'єднавши понад 30 тисяч закладів у більш ніж 100 країнах. Журнал Forbes оцінює вартість бренду McDonald's у понад 90 мільярдів доларів.

Реймонд Крок — яскравий приклад того, що добитися свого успіху ніколи не пізно. Головне — бажання, вірність ідеї та наполеглива праця.