Літо скінчилося, пік перевезень вже позаду. Час підбивати підсумки, як нам цього літа їздилося.

Важно! Гончарук розповів, що чекає на Укрзалізницю та інші державні підприємства

Насправді, такого шквалу скандалів, пов'язаних із "Укрзалізницею", що вилились в публічні обговорення в мережі, я дотепер не пам'ятаю. Це літо напевне побило усі рекорди. Скарги-скарги-скарги на жахливі умови під час поїздки у старих напіврозвалених вагонах. У некондиціонованих вагонах: пасажири мучились від задухи, а провідники заспокоювали, мовляв потерпіть – скоро зима, на пасажирів падали полки та випадали вікна.

Старі локомотиви: скільки їх

Ми вирішили подивитись на будні "Укрзалізниці" з іншого боку. Зайти у закулісся. І відкрили для себе шокуючі цифри. Виявляється, 95% локомотивів, які зараз експлуатуються, вичерпали свій термін експлуатації. Вагони зношені на 80%. Тобто, насправді, "Укрзалізниця" працює на межі. І тому не дивно, що ледь не кожна поїздка, якщо це не стосується фірмових поїздів, перетворюється на справжній екстрим.

Залізничні профспілки давно б'ють у набат – переконують, що залізниця функціонує завдяки небайдужим людям. Часто машиністи виходять на рейс на несправних машинах, бо альтернативи нема. І старі пошарпані вагони не списують – з тої самої с причини

Оновлення вагонів

А от щодо оновлення вагонів, то це питання могло б бути вирішене, але не склалося. Виявляється, минулого 2018 року "Укрзалізниця" підписала із Крюківським заводом два контракти. На 54 нові вагони та 6 дизель-поїздів "Тарпанів" (такі собі інтерсіті українського виробництва). Але за українською традицією щось пішло не так.

Интересно! Зеленському передали шокуючі цифри реального стану справ в "Укрзалізниці"

Несподівано "Укрзалізниця" відмовилась платити, коли замовлення вже було готове. По цих контрактах замість 2,5 мільярда Крюківському заводу перерахували лише десятку частину – 240 мільйонів. Крюківській завод зі свого боку замовлення виконав, але Укрзалізниця змінила фінансовий план і вирішила не оплачувати контракти до кращих часів.

Тепер крюківчани судяться за гроші із залізничниками, а пасажири й далі їздять розбитими радянськими плацкартами.

Збитковість пасажирських перевезень чи дурні тендери

Ми часто чуємо від топ-менеджменту "Укрзалізниці" про збитковість пасажирських перевезень. Прибутки дають лише вантажні перевезення, за рахунок яких пасажирські просто субсидуються. Так, це правда, але з іншого боку ми знову бачимо, як "Укрзалізниця" витрачає мільйони на непотріб.

Читайте также: Корпоративи, VIP-канцелярія та елітні авто: як "Укрзалізниця" витрачала гроші у 2018 році

От чого тільки варті 2 тендери на загальну суму 1,5 мільйна задля закупівлі вишитих рушників та вишитих сорочок, який "Укзалізниця" проводила наприкінці червня. На нього звернули увагу експерти організації "Залізниця без корупції".

Так-от, планувалося закупити 200 сорочок по 4 тисячі за штуку, і 200 рушників по 3,5 тисячі за штуку. Таких цін не зустріти у найдорожчих бутіках, але "Укрзалізниця" примудрилася знайти таку ціну на опті!

Єдине, що тішить, що після оприлюднення цієї інформації, на закупівлю відреагував очільник підприємства Євген Кравцов та пообіцяв усе перевірити. І що маємо?

Справді, у серпні договір про поставку золотих рушників та золотих вишиванок розірвали. Більше того, підприємство вийшло з офіційною заявою, що мовляв більше таких абсурдних закупівель не здійснюватиме. І от в даному випадку півтора мільйона лишились на рахунках "Укрзалізниці". А, як відомо, копійка гривню береже.

Якби скасовували отакі дурні тендери ще три-чотири роки тому, коли закуповували наддорогу тканину, сувенірні паровозики, підстаканники та інші дрібнички на десятки мільйонів. Може тоді й накопичили б на оновлення рухомого складу та не розповідали б казочок про брак коштів та неможливість виконати вже укладений контракт!

Та нарешті сама "Укрзалізниця" пообіцяла провести внутрішній аудит усіх своїх закупівель. Може тоді й справді гроші віднайдуться?

Бажаю вам лише комфортних та приємних подорожей і нагадую, ви можете надсилати листи із важливою інформацією на електронну пошту редакції "ЦРУ" – cru-24@ukr.net.

Відео: розслідування програми "ЦРУ" про "Укразалізницю"