Власники дешевих євроколіс голосно заявили про свої вимоги, мітингуючи перед Кабміном та Радою. Легалізувати – і крапка. Щоправда, про своїх колег по керму, які купляли машини офіційно та сплачували усі податки вони не подбали, адже тисячі машин просто зупинились у заторах. Соцмережі вибухнули обуренням, адже кияни діставалися до роботи по кілька годин.

Насправді соціальне напруження щодо автопитання вже дійшло критичної точки. Авто для більшості українців зараз – і справді розкіш. Спочатку нашу купівельну спроможність знизила інфляція. Банківські кредити для багатьох також стали недоступними. Захмарні ціни на бензин винахідливі українці обійшли, переобладнавши авто на газ. І тут знову неприємна несподівканка – ціна на нього зросла у півтора рази.

Винайшли схему із "євробляхами". ДФС почала залякувати конфіскацією та неосяжними штрафами. Адже, за її статистикою, в Україні понад 60 тисяч таких авто їздять українськими дорогами взагалі нелегально.

Читайте также: Украинское автолобби: кому и почему невыгодны низкие ставки за растаможивание

Я теж водій. І на мій суб’єктивний погляд авто на єврономерах скаладають щонайменше п’яту частину потоку. У соцсмережах, на автоформуах зараз купа обговорень про безвідповідальність таких керманичей і майже нульову вірогідність знайти такого водія, якщо він скоїв ДТП та втік. Адже законодавчо легалізуватися не можна – більшість "євроблях" ввезені навіть без можливості розмитнення. Вони просто не підпадають під дозволену з парламентського барського плеча норму "Євро 5".

До речі, всі добре пам’ятають, як рік тому чекали від депутатів спрощеного розмитнення? І, як наслідок, обвалу цін на машини? А що отримали? Суцільне розчарування. Бо закон пройшов голосування із такими правками, що всі тільки й рукою махнули. Адже прописали все так, що за машиною треба їхати самостійно, скористатися пільгою з розмитнення лише раз на рік, куплену машину не перепродавати та, й що дуже важливо, вік коліс не має перевищувати п'яти років. А такі відносно молоді машини і в Європі теж не надто й дешеві. Тобто формально народу ніби пішли назустріч, але на практиці скористатися поблажками виходить не так вже й просто.

Звідси і верх народного терпіння. Те, що ситуація із цими машинами вже справді дійшла до абсурду, може переконатися кожен, просто завітавши на імпровізований авторинок у Києві біля метро "Житомирська". За кілька тисяч доларів вам тут продадуть бляшанку, не спитавши навіть вашого імені. Про яку відповідальність може йти мова?

Читайте также: Купа брухту і нічого більше: чому СБУ тільки зараз звернула увагу на знищений росіянами ЗАЛК

Не таємниця, що масовому ввезенню вживаних авто з-за кордону найбільше опирається так зване "парламентське автолобі". Противники зменшення євромита нарікають, що тотальна лібералізація поховає вітчизняний автопром. А чи є він насправді? Здебільшого на наших заводах лише збирають машини. І коштують вони в рази дорожче, аніж в Європі. Що краще – купляти за плюс-мінус 10 тисяч "зелених" звичайний "Ланос" чи за ті самі гроші пригнати з-за кордону нафаршований "БМВ" із пробігом? Вибір очевидний.

Парламентарі на акцію обурених євроавтовласників майже не відреагували. Хіба Єгор Соболєв підлив олії у вогонь, зазначивши, якщо власного якісного автовиробництва ми не маємо, то захищатися митом від євромашин далі вже не можна. До речі, готовий законопроект авторства Парасюка те ще кількох нардепів, яким таки можна знизити градус суспільного обурення, зменшити мито та припинити спекуляції на "євробляхах", вже давно написаний та внесений до Ради ще на початку цього року. Але зі стін Комітету з питань митної та податкової політики він з тої пори так і не вийшов. Десь так і припадає пилом. А минуло вже понад півроку.

Країна змінилася, але у Верховній Раді ще не навчилися приймати закони для людей, а не в угоду олігархам. Шкода, що звертати увагу на суспільно-значущі речі народних обранців мають спонукати тотальне перекриття руху в столиці, зростаюча статистика ДТП та корки на кордоні. Народ вже інший і на "Ланоси", вартістю майже 10 тисяч доларів, вже не пересяде.