Про це йдеться в листі Служби безпеки ОГХК, адресованому заступнику голови правління держкомпанії Тетяні Гогенка, що є в розпорядженні видання.

"З метою недопущення передумов до нанесення шкоди державній безпеці, посягань на територіальну цілісність і недоторканність України, прошу зупинити відвантаження будь-якої продукції на користь компанії Belanto за зазначеним контрактом до з'ясування всіх обставин", – йдеться в листі.

У той же час, глава ОГХК Артур Сомов, незважаючи на запит СБУ, залишив відвантаження на Belanto в силі.

На цей раз за партією ільменітового концентрату в 10 тис. тонн виробництва Іршанського ГЗК з турецького порту Трос вийшло судно BOGDAN. Воно прибуло в порт Іллічівська 27 листопада. В даний час судно очікує навантаження на рейді.

Відповідно до системи стеження за суднами, сирійське судно SOURIA з першою партією ільменіту від чеської Belanto розвантажилося в порту Керч, РФ 25 листопада.

SOURIA вже прибула в болгарський порт Варна, де, можливо, відбудеться перевантаження другої партії ільменіту на судно BOGDAN. Це судно після навантаження в Іллічівську вийде йому назустріч. Також ймовірно, що обидва судна можуть для перевантаження зустрітися в сусідньому порту Констанца, як було при відправці першої партії ільменіту на Крим через Belanto.

Таким чином в Росію, а потім на "Кримський Титан" Дмитра Фірташа буде відвантажена друга партія ільменіту за контрактом з Belanto. Кримський завод з виробництва двоокису титану отримає на переробку 20 тис. тонн ільменіту з 50 тис. т, передбачених для чеської "прокладки" за договором з ОГХК.

Як повідомлялося, контракт з чехами замінив контракт з німецькою ITS, яка в серпні цього року відправила 25 тис. т іршанського ільменіту на Кримський Титан. Договір з чехами був укладений 13 жовтня 2020 року Сомовим, щоб переорієнтувати відвантаження ільменіту в Крим.

Першу партію ільменіту – 10 тис. т, чехи повантажили на судно SALVINIA в порту Іллічівська 11 листопада.

А потім перевантажили її на SOURIA в порту Констанца 12 листопада.