Авто без гальм, хамство, аварії. А головне – поскаржитися нікому. Так може завершитися поїздка з таксистом-нелегалом, тобто тим, хто працює без ліцензії. А їх, кажуть експерти, в Україні 90 відсотків.

Читайте також: В Укравтодорі повідомили про достроковий ремонт міжнародної траси Київ–Одеса

"Встати – суд іде. Вирок: визнати протиправною бездіяльність нацполіцією Украни, щодо невиконання повноважень у частині , що стосується порушень у сфері транспортних перевезень людей і вантажів", – звучало на судововму засіданні.

Іншими словами суд звинувачує поліцію у невиконанні своїх обов'язків. Саме правоохоронці повинні контролювали таксистів, 90 відсотків яких в Україні їздить без ліцензії. Позивач Андрій Антонюк, голова правління "Української таксомоторної асоціації", стверджує, що представляє інтереси не легальних таксистів, а пасажирів.

Я думаю, що від того мають виграти всі. Виграють від цього рішення і пасажири: послуга має стати якіснішою і безпечнішою. І держава, бо люди будуть платити податки,
– зазначив голова "Української таксомоторної асоціації" Андрій Антонюк.

І, справді, немає гаратній, що ти доїдеш до пункту призначення неушкодженим. Медичних чи психічних обстежень неліцензовані водії не проходять. А у випадку аварії, пасажир навіть не може добитись компенсації. Схожими повідомленнями просто рясніють соцмережі. Саме так сталося з киянкою Тетяною Зацерковною.

Поліція виправдовується, мовляв просити показати ліцензію без держслужби з безпеки на транспорті не можуть. А спільні виїзди організовують не часто. На прохання каналу 24 транспортна служба їде в рейд. Це ідеальний варіант: на пошуки нелегалів вирушаємо з правоохоронцями. Не встигли виїхати – перший порушник. Чоловік виправдовується: "Гроші дала на бензин, щоб я привіз сюди дочку".

Під'їжджає авто з логотипом таксі на литовських номерах. Просять документи. Цей таксист теж не зміг похвалитись ліцензією. А за її відсутності, до речі, штраф від 17 тисяч гривень. Водій про таке не чув.

За годину рейду ми перевірили шістьох водіїв, і всі або без ліцензії, або з протермінованим документом. Таких – 90 відсотків таксистів. Щоб змінити ситуацію, держава повинна заохочувати водіїв працювати легально.

Дати можливість людям легально заробляти ці кошни. Тобто не створювати ці шалені податки. Зробити все максимально просто, щоб людина була партнером держави, а держава партнером людини,
– прокоментував юрист Ростислав Кравець.

За цю справу вже взялися у Державній службі України з безпеки на транспорті. Подали на розгляд парламенту законопроект. Йдеться там, щоправда, не про податки, а про спрощену реєстрацію.

"До кінця року запрацює електронний кабінет. Кожен перевізних зноже отримати ліцензію в онлайн-кабінеті. Йому не потрібно буде кудись йти, чи стояти в чергах", – зазначив в.о. голови Державної служби України з безпеки на транспорті В'ячеслав Дідківський.

Читайте також: Кабмін сьогодні виділить 2,6 мільярда гривень на безпеку доріг

А ще законопроект чітко зобов'язує диспетчерів контролювати відбір водіїв. Тим часом, Андрій Антонюк готується далі судитися, бо хоче таки добитися права правоохоронцям карати нелегалів.