Вони ж і залишили на скелях декілька тисяч малюнків – петрогліфів. Деякі вчені припускають, що мелітопольські зображення на 1,5-2 тисячі років давніші за всесвітньо відомі месопотамські глиняні дощечки.

Інше славетне місце – Хортиця – найбільший острів на Дніпрі і одне з Семи чудес України. У кінці XV – на початку XVI століть острів став прихистком для тих, хто не витримував феодального гніту, а згодом перетворився на центр формування запорізького козацтва. Поблизу Хортиці козаки на чолі з Богданом Хмельницьким уперше розгромили польське військо і звідси розпочали національно-визвольну війну.

В радянські часи Запоріжжя обрали місцем для втілення стратегічних планів індустріалізації. Головним її символом став Дніпрогес – перша гідроелектростанція в СРСР. Будівництво тривало всього 5 років, задіяли понад 20 тисяч осіб 80 національностей, більше того, населення перераховувало до фонду будівництва частину зарплати. Саме Дніпрогес перетворив повітове містечко Запоріжжя на великий промисловий центр. Щороку ГЕС виробляє 4000 мільйони кіловат годин електроенергії, а за свою історію – 230 мільярдів. На березі Каховського водосховища розташована найбільша в Європі Запорізька АЕС, що виробляє електроенергію для 10 мільйонів українців.

У 1960 році Запорізький завод "Комунар" представив Хрущову першу радянську малолітражку – дводверний ЗАЗ-965. Інженери називали його "Фіат Фольксвагенович", адже за зразок для автомобіля взяли "Фіат-600" та "Фолькваген Жук". Ціна 1800 рублів або 20 середніх зарплат. У 80-ті на ринок вийшла Таврія, чия реклама виборола в Каннах "Бронзового Лева".

В наші дні ЗАЗ – єдине у країні підприємство, яке має повний цикл виготовлення автомобілів.